Stage week 2 - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Joris Dirkes - WaarBenJij.nu Stage week 2 - Reisverslag uit De Lier, Nederland van Joris Dirkes - WaarBenJij.nu

Stage week 2

Blijf op de hoogte en volg Joris

13 Mei 2016 | Nederland, De Lier

Deze week begon maandag om 8 uur met de bio orders te rapen en verwerken. Toen dit klaar was ging ik met de chauffeur van een van de bio bussen helpen inladen waarna ik mee mocht met de bestellingen wegbrengen. Tijdens deze rit zijn we rond in het Westland geweest en daarna naar Berkel en Rodenrijs en Bleiswijk waar mij ook snel het distributie centrum van Horticoop daar is laten zien wat een erg leuke ervaring was. Na deze bezorg rit ging we terug naar De Lier waar ik nog moest helpen met de Bio lossen en daarvan de orders weer te verwerken.

Dinsdag
Deze dag heb ik heel veel op de afdeling goederen ontvangst gelopen. Hier moest ik de retour orders van maandag en dinsdag verwerken wat een grote stapel werk was. Ook is mij deze dag uitgelegd hoe ik de Bio order lijst kan vinden en deze gebruiken om alle binnengekomen goederen na te kijken in het AX systeem. Na al dit sloten we de dag weer af met de bio orders verwerken.

Woensdag
Deze dag heb ik de hele ochtend met mijn begeleider mee gelopen in de loods en bij de docks waar mij in het AX systeem is laten zien hoe ik de uitgaande goederen moet controleren en hoe ik stickers moet toevoegen voor bijv. gevaarlijke stoffen. Na deze ochtend kreeg ik een opdracht om alle goederen die ik vorige week gelost heb van plantenstokken elke soort te wegen en meten en dit te noteren. Na deze opdracht werd het tijd om de bio te verwerken en was de dag alweer voorbij.

Donderdag
Op deze dag begon ik weer bij mijn begeleider met het controleren van de uitgaande goederen. Nadat dit voor was gelukt kreeg ik de opdracht om met de veegwagen de kunstmest hal goed schoon te vegen, wat een grote klus was omdat er ontzettend veel stof en rommel lag. Na deze klus mocht ik de vracht van plantenstokken van loods verplaatsen naar een andere plek zodat deze konden worden opgeborgen door de medewerkers met heftrucks. Hierna mocht ik weer de retour orders in het AX systeem verwerken en kreeg ik daarna om de plantenstokken in dit systeem aan te passen door de gewichten en metingen die ik woensdag had gedaan in het systeem in te voeren waardoor de voorraad werd aangepast. na deze klussen moesten we de laatste bio orders verwerken wat in de ochtend ook niet was gedaan en daarna was de dag alweer voorbij.

Vrijdag
Vandaag liep ik weer de hele ochtend in de loods en bij de docks voor controle met mijn begeleider. De hele ochtend gingen we hard te werk want er was genoeg te doen zoals: goederen controleren, vracht overstapelen. Ook hadden we een probleem omdat er een vrachtwagen chauffeur uit Oostenrijk spontaan was aangekomen voor goederen die nog niet geraapt waren. Dit zorgde even voor stress omdat iedereen dit order moest gaan verwerken en ik controleren. Toen dit allemaal was gelukt moest ik nog even een product wegen en meten zodat deze mee op transport kon en daarna kreeg ik tijd voor mijn opdrachten.

Het was een drukke week maar erg leuk en leerzaam omdat ze me steeds meer laten zien en doen.
Zover een hele goede stage!

  • 13 Mei 2016 - 14:33

    Frans:

    Goed verslag Joris,

    Je hebt leuk variërende werkzaamheden en ook nog tijd voor je opdrachten! Ik ga mijn best doen om langs te komen, help me er ook aan herinneren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, De Lier

Horticoop Stage De Lier

Stage van school bij horticoop

Recente Reisverslagen:

27 Juni 2016

Stage week 8

17 Juni 2016

Stage week 7

10 Juni 2016

Stage week 6

03 Juni 2016

Stage week 5

27 Mei 2016

Stage week 4
Joris

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 2762

Voorgaande reizen:

02 Mei 2016 - 01 Juli 2016

Horticoop Stage De Lier

11 Mei 2015 - 03 Juli 2015

Buitenland stage Duitsland

Landen bezocht: